איך תראו בלילה עם מצלמות אבטחה?

איך תראו בלילה עם מצלמות אבטחה?

פורסם: 13.10.20 מאת: sivim meir תקשורת

רוב מצלמות האבטחה שתפגשו ביום יום מסייעות בצילום בתנאי תאורה חשוכים במיוחד באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וחדשות כאלה ואחרות. לדוגמא יש את מצלמות האבטחה עם ראיית לילה – טכנולוגיית האינפרא אדום שקיימת במצלמות  IRמסייעת לצילום בתנאים קיצוניים. המצלמות הללו, מצלמות האינפרא אדום, מיועדות לצלם גם ביום וגם בלילה, במיוחד בלילה ובתנאי תאורה עד כדי חושך מוחלט.

סוגים של מצלמות אבטחה

קיימים שני סוגים של מצלמות אבטחה מבוססות טכנולוגיית הIR חלקן כוללות מערך תאורת LED עצמית וחלקן מצלמות על ידי תאורת IR חיצונית. מצלמות ה- IR הינן מצלמות אבטחה אשר יודעות לפענח קרינה בטווח האינפרא אדום של הספקטרום, ולהציג תמונות כביכול “מוארות”.

תאורת IR 

מצלמות האבטחה הדוברות בעלות תאורת IR עצמית הם מסוג מצלמות ה IR אשר במכלולים שלהן פזורים מנורות LED לרוב במערך עגול, ובצבע נראה לעין שהוא אדום וע”י כך המצלמות הללו מאירות את אזור הצפייה. האור המוחזר ע”י עצמים בעלי מסה באזור הקליטה של עין המצלמה בעצם “בונה” את התמונה במצלמות האבטחה.

אינפרא אדום

המנורות הזעירות הללו בשם אינפרא אדום או נורות לד (LED – Light Emitting Diode) הם שמאפשרות למצלמה לקלוט גלי אור מטווח הספקטרום שהעין אנושית איננה יכולה לראות כאמור (אורך גל התת אדום גבוה יותר בערכו המספרי ומיקומו בספקטרום מאשר האור הנראה וכן הוא אינו נקלט ע”י עין אנושית).

מצלמות אינפרא, מסוגלות לקלוט קרינה אלקטרומגנטית, מעצמים בעלי מסה הפולטים אנרגיה תרמית (כל עוד הם לא נמצאים בטמפרטורה של 274 מעלות צלסיוס מתחת ל-0) ולתרגם גלים אלקטרומגנטים אלו לתמונה ברורה ואיכותית, תמונה שבה ניתן לזהות עצמים, דמויות, תווי פנים ועוד, בנוסף יש צורך לציין כי התמונות של שעות הליל הם תמונות של שחור לבן.

מאחר ובלילה והתמונה כולה נראית רק באינפרא אדום והיא כולה מורכבת מגוונים של אדום היא מתורגמת ע”י מצלמת האבטחה לשחור לבן מאחר ובפורמט שחור-לבן ערך ההפרדה (Contrast) גבוהה יותר ולכן התמונה בלילה לעיתים קרובות תהיה ברורה יותר ומדויקת מזו של היום, ולרוב מצלמה תפריד את איכויות הצילום ל2 ערכים ערך איכות הלילה וערך איכות היום.

ישנן יכולות מרחק צפייה בלילה לכל מצלמה ומרחק זה נקבע ע”י גודל מערך ה LED של המצלמה, סוג, ואיכות נורות האינפרא אדום המותקנות על או ליד מצלמות האבטחה, לדוגמא:

  • 15 נורות לד, יקרינו מספיק אור תת אדום לראות עצמים בטווח של כ-10 מטרים
  • 20 עד 30 נורות לד, יקרינו מספיק אור תת אדום לראות עצמים בטווח של כ-20 מטרים
  • 30 עד 40 נורות לד, יקרינו מספיק אור תת אדום לראות עצמים בטווח של כ-30 מטרים
  • 40 עד 70 נורות לד, יקרינו מספיק אור תת אדום לראות עצמים בטווח של כ-40 מטרים ולעיתים יותר

יתרה מכך, גודל וסוג העדשה שקיימת במצלמת האבטחה היא משמעותית לקביעת עוצמת ההארה ועל ידי כך את איכות התמונה. קיימים סוגים רבים של מצלמות אבטחה מבוססות אינפרא אדום הבאות לענות על מגוון צרכים של הלקוח כגון:

  • מצלמות אבטחה אינפרא אדום לתנאי פנים
  • מצלמות אינפרא אדום לתנאי חוץ
  • מצלמות אינפרא אדום לטווח קצר/ארוך
  • מצלמות אינפרא אדום לרגישות אור משתנה (לדוגמא, קליטת מספרי רכבים בשעות הלילה.)

לצפייה בפתרונות אבטחה כוללים ריאה בלילה עם מצלמות באיכות HD בקרו בעמוד סט מצלמות אבטחה אלחוטיות

    אודות כותב המאמר

    sivim meir
    תקשורצ